Wachttijden

Mogelijk heeft u ook in de media meegekregen dat de zorgvraag bij huisartsen de afgelopen jaren sterk is toegenomen. Er komen meer taken op het bord van de huisarts. Dit kan ook bij onze praktijk leiden tot langere wachttijden dan u liever zou willen. Dat geldt voor wachttijden aan de telefoon maar ook voor het maken van een afspraak. Uiteraard is er altijd ruimte als er spoed is.

Hoe kunt u ons en uzelf helpen?

  • Op www.moetiknaardedokter.nl kunt u zien of het nodig is contact op te nemen met de huisarts;
  • Op www.thuisarts.nl staan betrouwbare zelfzorgadviezen;
  • U kunt bij twijfel altijd met ons bellen of een vraag stellen via ons patientenportaal (als u nog geen account heeft, kunt u die online op onze website aanmaken)
  • Ons patientenportaal kunt u ook gebruiken om een afspraak te maken, uw medicatie te verlengen, een e-consult aan te vragen of uitslagen in te zien.

We doen er alles aan om de wachttijd zo kort mogelijk te maken en houden. Zo werken we er onder anderen aan onze processen waar mogelijk te vereenvoudigen en andere manieren in te zetten om informatie met elkaar uit te wisselen. Het patientenportaal is hier een voorbeeld van. Met dit soort oplossingen verkorten we de wachttijd.
Om meer plekjes te maken in het spreekuur zodat u sneller aan de beurt bent: starten we binnenkort met een ‘korte beoordeling spreekuur’- u hoort bij het maken van de afspraak van de assistente of uw klacht daar bij past.